Tikai jums un tikai tagad – 2
Kad izlasīju jūsu rakstu par eksperimentu ar “”, godīgi sakot nodomāju – vai nu tik traki būs. Tomēr pagājušā nedēļā saistībā ar šī veikala tirgošanās paņēmieniem guvu tādu pieredzi, kurā vēlos dalīties arī ar citiem.
Viss sākās kā jau jūs rakstījāt – ar laipnas meitenes uzaicinājumu ieiet veikalā un iepazīties ar viņu kosmētiku. Iegāju, un pēc samērā ilgas sarunas noskaidrojām, ka manai sejai vispiemērotākais būtu krēms “Ageles future cell renual cream”. Savulaik pie viņiem jau biju iegādājusies visai dārgu kosmētikas komplektu, tādēļ man bija arī šī veikala “zelta karte”, kura katram nākamajam pirkumam garantē zināmu atlaidi. Meitene man pastāstīja, ka priekš manis krēms maksās 75, nevis 120 eiro, es apņēmos padomāt. Pārdevēja man iedeva arī pāris paraudziņus izmēģināšanai.
Pēc izmēģināšanas es labā nozīmē biju šokā. Krēms tiešām strādāja tā, kā meitene solīja. Un tomēr 75 eiro priekš manis nav maza nauda, un gribējās būt pārliecinātai par visiem simts procentiem, ka nauda nebūs nomesta zemē. Aizgāju uz šo veikalu vēlreiz, pastāstīju par rezultātiem, palūdzu vēl vienu paraudziņu, un kopā ar to saņēmu arī apstiprinājumu, ka, jā, veikalā mani gaidīs, lai nāku vien un par 75 eiro šo krēmu iegādājos.
Labais rezultāts pēc krēma lietošanas izrādījās noturīgs, un es nolēmu, ka varu taču vismaz reizi pavasarī sevi iepriecināt ar dārgu pirkumu! Aizgāju uz veikalu, bet tur priekšā jau cita pārdēvēja. Parādīju viņai paraudziņa iepakojumu un teicu, ka vēlos šo krēmu nopirkt. Pastāstīju arī, ka esmu viņu veikala “zelta kartes” īpašniece, un par kādu cenu man šo krēmu pirms dažām dienām piedāvāja iegādāties.
Pārdevēja bija pati laipnība – protams, šis krēms jums izmaksās vien 75 eiro, tikai mēs to atsevišķi nepārdodam. Tā kā jums ir “zelta karte”, tad visa līnija serums, dienas un nakts krēms jums izmaksās tikai 400 eiro!
Iebildu, ka man piedāvāts šo krēmu nopirkt par 75 eiro, bet pārdevēja tāpat smaidot skaidroja, ka šis krēms man tiešām neizmaksās ne centa vairāk, vienkārši jāpērk visa līnija, un viss. Ja nu es nevarot samaksāt 400 eiro, viņa man varot piedāvāt citu krēmu, kurš ir tikpat labs kā iepriekšējais, tikai no citas līnijas. Un maksā tāpat 75 eiro.
Iebildu, ka tik dārgu kosmētisko līdzekli, kuru neesmu izmēģinājusi vismaz pāris dienas, iegādāties nevēlos. Tad pārdevēja man veikli uzzieda uz sejas vienas puses krēmu, apjautājās vai jūtu atšķirību, un tad teica – ka tā kā man ir zelta karte, tad tikai man un tikai šodien viņa pārdošot šo krēmu par 65 eiro!
Jau biju gatava vilkt laukā no somas maciņu un maksāt, bet vārdi “tikai jums un tikai tagad” mani atvēsināja. Biju tos kaut kur jau dzirdējusi. Un tad atcerējos pirms kāda laika jūsu portālā lasīto rakstu.
Es tomēr ļoti vēlētos noskaidrot, vai tā nav negodīga komercprakse – sākumā piedāvāt klientam iegādāties kosmētisko līdzekli par vienu cenu, un kad viņš pēc izmēģināšanas ir gatavs to pirkt, prasīt gandrīz piecas reizes vairāk par izstrādājumu sēriju, kura klientam nemaz nav vajadzīga. Turklāt, kā nopratu pēc jūsu publikācijas, atlaižu piedāvāšana ir šīs firmas pārdošanas stratēģijas stūrakmens. Cik tad patiesībā šī prece maksā, ja katram pircējam tiek piedāvātas dažādas atlaides? Vai tā nav pircēju maldināšana?
Ar cieņu –
Procesilatvija.lv lasītāja
Komentēt.