Tikai jums un tikai tagad…
23 Mar, 2016. \\ Procesi Latvijā eksperimenti. \\ 216 komentārs.

Kuram no mums gan negribas nopirkt labu preci par puscenu? Pareizi, “nopelnīt” uz tirgotāja rēķina vēlas visi. Cits jautājums, vai izdevīgais pirkums patiešām tāds arī ir, vai arī labās cenas piedāvājums ir tikai veikls mārketinga triks.

Šoreiz testējām “Dead Sea Premier Cosmetics” pārdošanas paņēmienus un cenas. Interneta plašumos par minētās kompānijas produkcijas izplatītāju metodēm atrodams gana daudz sūdzību – pircējas veikalos vai pie kompānijas stendiem tiekot teju vai raušus rautas klāt, un ja potenciālais pircējs izrāda kaut mazāko ieinteresētību, tad aiziet no veikala bez pirkuma viņam esot teju vai neiespējami. Pārdevējas tik labi pieprotot savu amatu, ka tu, cilvēks, pat īsti nesaproti, kādēļ esi iegādājies to vai citu produktu. Uzreiz jāpiebilst, ka atsauksmes par minētās kosmētikas kvalitāti galvenokārt ir pozitīvas. Pircēju neizpratni lielākoties izraisa divi faktori – pārdošanas veids un vienkārši apbrīnojamie cenu lēcieni.

Mūsu eksperiments norisinājās mēneša garumā, un tā veikšanai izvēlējāmies vienu konkrētu veikalu. Mūsu mērķis bija noskaidrot – vai tiešām izdevīgā cena attiecīgā produkta iegādei tiek piedāvāta tikai “akcijas” dienā, vai tomēr pārdevēju apgalvojumi, ka nākamajā dienā izdevīgais piedāvājums vairs nebūs spēkā, neatbilst patiesībai?

Eksperimenta pirmā diena

Ejot garām Premier veikalam, ļaujos pārdevējas aicinājumam piedalīties prezentācijā un izmēģināt kādu no produktiem. Uz jautājumu, kādu sejas krēmu lietoju, godīgi atzīstos, ka nekādu. Pārdevēja norāda, ka viņa kā profesionāla kosmetoloģe šādu attieksmi pret savu sejas ādu nekādi nesaprot, un piedāvā iegādāties nakts krēmu “Regenerating night cream”. Minēto krēmu man uzklāj uz sejas vienas puses, un jāatzīst, tā konsistence tiešām ir patīkama. Jautāju, cik šis brīnums maksā, un laipnā meitene nosauc cenu – 60 eiro. Atbildu, ka tāda cena man nav pa kabatai. Pārdevēja ir ar mieru nolaist cenu līdz 40 eiro. Saku, ka arī šī summa man ir pietiekami liela nauda. Pārdevēja sameklē kalkulatoru, kaut ko parēķina, tad saka – tikai man un tikai šodien viņa ir ar mieru pārdot šo krēmu par 30 eiro. Vienīgais noteikums – man jāpērk divi krēmi – gan dienas, gan nakts. Kopā tas izmaksās tikai 60 eiro! “Seja jums ir tikai viena,” viņa norāda. Solos padomāt un atgriezties atkal rīt. Pārdevēja liek noprast, ka nemaz neizskatos tik nabadzīga, lai nevarētu nopirkt tik lielisku krēmu. Es tomēr pošos uz projām iešanu. Pārdevēja apgalvo, ka izdevīgais piedāvājums ir spēkā tikai man un tikai tagad. Rīt tāda vairs nebūšot. Atkaudamās ar solījumu vēl padomāt, un, iespējams, atgriezties pēc stundas, eju projām. Pārdevēja sola, ka vēl stundu speciāli man domātais izdevīgais piedāvājums būšot spēkā.

Pēc desmit dienām

Tas pats veikals, tikai cita pārdevēja. Šoreiz mani neviens veikalā iekšā nerauj. Ieeju pati, un interesējos, vai “Regenerating night cream” varētu būt tas brīnumlīdzeklis, kurš manai sejai liks izskatīties ievērojami jaunākai un spirgtākai. Saņēmusi apstiprinošu atbildi, interesējos, cik krēms maksā. Pārdevēja atbild – 60 eiro. Nosaku, ka šī cena man ir par augstu, un grasos iet projām. Meitene saka, ka es varu dabūt atlaidi, un iegādāties šo lielisko produktu par 45 eiro. Atbildu, ka tas vienalga ir daudz. Pārdevēja piedāvā krēmu izmēģināt, un uzklāj to jūtīgajā vietā uz rokas starp rādītājpirkstu un īkšķi. “Redziet starpību?” meitene jautā. Āda pēc krēma uzklāšanas tiešām jūtas komfortablāk kā otrajai rokai, kurai šāda manipulācija nav veikta. Seko apgalvojums, ka ar 60 mililitriem krēma man pietiks ilgam laikam – kādiem deviņiem mēnešiem noteikti. Es tam īsti neticu un turos pie sava – 45 eiro tomēr ir par daudz. Tad meitene jautā, vai kādreiz kaut ko viņu veikalā esmu jau pirkusi. Atzīstos, ka jā – pirms pāris gadiem iegādājos kādu serumu. Pārdevēja pārbauda manus datus datorā un konstatē, ka jā, tāda lieta tiešām ir bijusi. Taču tā kā pirkums bijis tikai 50 eiro vērts, man ir parastā, nevis ekskluzīvā klienta karte. Pārdevēja ir ar mieru izrādīt pretimnākšanu, un pārdot man krēmu ar augstākā līmeņa atlaidi – par 30 eiro. Ir tikai viens noteikums – man jāpērk abi krēmi – dienas un nakts. Solos padomāt, un atnākt atkal rīt. Pārdevējai tas nepatīk. “Jūs pati atnācāt, es veicu prezentāciju, un tagad jūs neko nepērkat!” Seko piebilde, ka izdevīgais piedāvājums ir spēkā tikai man un tikai šodien. Saku, ka pāris stundas padomāšu. Pārdevēja atbild – ja divu stundu laikā atnākšu pēc krēmiem, dabūšu tos par 30 eiro katru. Ja ne, man šādas iespējas vairs nebūšot…

Pēc divdesmit dienām

Tas pats veikals un atkal cita pārdevēja. Lēnām eju gar veikala durvīm, un meitene mani laipni aicina iekšā. “Jūs esat kādreiz lietojusi Premier kosmētiku?” Atzīstos, ka esmu. “Tātad Jūs esat mūs kliente,” meitene nopriecājas, un es saku, ka gribētu uzzināt ko vairāk par “Regenerating night cream”. Vai tas atbilst manam ādas tipam, kāda ir tā iedarbība utml. Pārdevēja izstāsta, ka šis krēms man atbilstot vienkārši ideāli. Taujāju par cenu, un uzzinu, ka krēms maksā 59.99 eiro. Šāda cena redzama arī uz kastītes. Pārdevēja man piedāvā pārdot krēmu ar ievērojamu atlaidi – tikai par 44.99 eiro. Atbildu, ka tas man tomēr par dārgu. Seko jautājums, kāda klienta karte man ir. Saku, ka neesmu ekskluzīvais klients, bet parastais… Meitene bilst – tikai man un tikai šodien viņa pirkumu izņēmuma kārtā noformēšot kā augstākā līmeņa kartes īpašniecei, un krēms man izmaksās tikai 35 eiro. Iebilstu, ka pirms pāris nedēļām viņas kolēģe man to piedāvāja par 30 eiro. “Tad jums ir ļoti paveicies,” meitene saka. Tā bijusi vienreizēja akcija, un pārdevējas nekad nezinot, vai un kādas atlaides konkrētajā dienā direkcija ļaušot produktiem piemērot. Saku, ka padomāšu… Tikmēr pārdevējai jau cits izdevīgs piedāvājums. Man absolūti nepieciešams esot “Instant Stretching&revitalizing mask”. Nepārspējams liftinga efekts un citas labas lietas… 60 mililitru tilpuma man pietikšot vismaz deviņiem mēnešiem… Taujāju, cik šī maska maksā. Izrādās, tīro nieku – 99.99 eiro. Šāda cena redzama arī uz kastītes. Bet tikai man un tikai šodien viņa šo brīnumu pārdošot par 45 eiro. Saku, ka es varētu pienākt rīt. Pārdevēja atbild, ka diezin vai šis krēms tad vairs būs nopērkams. Esot palikuši tikai divi iepakojumi, turklāt arī tik lieliska atlaide – 50% – rītdien diezin vai būšot iespējama. “Bet ja es atnākšu atkal pēc stundas?” prasu. Vēl stundu gan krēms, gan pievilcīgā cena man būšot pieejami.

Tikai mums un tikai tagad?

Eksperimenta gaitā pārliecinājāmies, ka apgalvojumi tikai jums un tikai tagad neiztur kritiku. Tas, ka praktiski katru reizi krēma cena tika samazināta uz pusi, ļauj pieļaut, ka “izdevīgās cenas” piedāvājums nav nekas vairāk kā mārketinga triks. Intereses pēc apskatījāmies, par kādu summu šos pašus produktus iespējams iegādāties citās vietās, un sapratām, ka Premier cenu politika mums ir pilnīgi nesaprotama.

“Regenerating night cream” cena tirdzniecības vietās, kā to norāda arī atzīme uz iepakojuma, ir 59.99 eiro. Mums to divas reizes piedāvāja pārdot par 30 eiro, vienu – par 35 eiro.

Portālā www.amazon.com tā cena ir 61 dolārs, Dead Sea Premier mājas lapā šo krēmu iespējams iegādāties par 133.99 dolāriem. www.einbokek.com paveras vēl iepriecinošāka aina – kā sākotnējā cena minēti 249.99 dolāri, bet jaunā – izpārdošanas cena ir tikai 99.95 dolāri. Izdevīgākā cena atrodama www.marybelleza.com – sākotnēji krēms maksājis 104 dolārus, bet nopirkt to var ar 50% atlaidi – par 52 dolāriem. Spriežot pēc klātpievienotajām iepakojuma fotogrāfijām, visos gadījumos runa ir par vienu un to pašu krēmu.

“Instant Stretching&revitalizing mask” veikalā maksā 99.99 eiro. Portālā www.amazon.com to iespējams iegādāties par 55.03 dolāriem. Dead Sea Premier mājas lapā to piedāvā par 249.99 dolāriem. www.premier-deadsea.com šī maska maksā 142 dolārus; http://www.deadsea-mall.com kā sākotnējā cena minēti 76 dolāri, cena ar atlaidi vai “jūsu cena” – 58.95 dolāri. http://www.premier-cosmetics.com sākotnējā cena – 189.99 dolāri, iegādāties iespējams par 89 dolāriem. Un atkal produkta fotogrāfijas cita no citas ne ar ko neatšķiras.

Komentēt.