Rīdziniekus spiež mainīt telekomunikāciju pakalpojumu sniedzējus
07 Apr, 2016. \\ Populāras ziņas. \\ 216 komentāri.

Rīgā atkal aktivizējušies interneta “provaideru kari”, kuru dēļ daudziem rīdziniekiem esot jāpārslēdz līgums uz jaunu interneta un TV pakalpojumu sniedzēju, ja vien viņi nevēlas palikt bez interneta un televīzijas. Papētot sīkāk atklājās, ka firmas, kura nodarbojas ar minēto paziņojumu sūtīšanu, valdes loceklim Oļegam Radčenko jau iepriekš sanākušas nepatikšanas līdzīgu darbību dēļ.

Nepatīkamo pārsteigumu rīdziniekiem sagādājis SIA “Baltic Renewal”, kurš Brīvības ielas 158 nama iedzīvotājiem piesūtījis vēstuli, ka attiecīgā nama iedzīvotājiem tiks atslēgti visi iedzīvotāju izmantotie telekomunikāciju pakalpojumi, ja vien viņi nemainīs pakalpojumu sniedzēju. Cita starpā vēstulē teikts: “Sakarā ar 2015. gada 27. oktobra tiesas lēmumu lietā Nr.C04281214, PAC-1238/2015, Latvijas Republikas Augstākās tiesas Civillietu tiesas palātas sastāvā: tiesnešu apspriedes priekšsēdētāja tiesnese M.Katlapa, tiesneses S.Krūmiņa un D.Jansone, jaunais komunikāciju centra Brīvības ielā 158, Rīga – īpašnieks ir SIA “Baltic Renewal”. Ekskluzīvas tiesības uz pārvaldīšanu, optiskā tīkla ievilkšanu un telekomunikāciju pakalpojumu sniegšanu no 2016. gada 1. janvāra saņēma SIA “Pronets”, SIA “Mits”, SIA “eria/lv”, SIA “Neolains”. Visiem citiem operatoriem (izņemot uzskaitītos) piekļuve komunikāciju centram, bez īpašas SIA “Baltic Renewal” atļaujas, no 2016. gada 31. marta būs liegta.” Minēto vēstuli parakstījis kāds K.Krūmiņš, nekustamā īpašuma Brīvības ielā 158 pārvaldnieks un prokūrists. Interesanti, ka līdzīga satura vēstules saņēmuši arī vairāku citu Brīvības ielas namu iedzīvotāji. Kad viņi centušies noskaidrot, kāds gan viņiem sakars ar piedāvājumu Brīvības ielas 158 nama iedzīvotājiem, atbilde bijusi – kurjers, kurš iznēsājis paziņojumus, esot kļūdījies ar adresēm. Pēc neoficiālas informācijas ar šāda veida vēstulēm “aplaimoti” apmēram 10 Rīgas namu iedzīvotāji, un tās skar apmēram 300 kompānijas “Baltcom” klientus, kā arī zināmu skaitu “Lattelecom” klientu. Tanī pat laikā minētie operatori neesot saņēmuši nekādus paziņojumus no “Baltic Renewal” par to, ka viņu piedāvāto pakalpojumu sniegšana Brīvības ielā 158 tiek ierobežota. Patērētāju tiesību aizsardzības centrs par šo gadījumu uzsācis lietvedību, lai izvērtētu, iespējams, negodīgu komercpraksi, savukārt “Lattelecom” vērsies ar vēstuli Valsts policijā.

Pēc uzņēmuma reģistra datiem SIA “Baltic Renewal” apmaksātais pamatkapitāls ir 4000 eiro, uzņēmums nav reģistrēts PVN maksātāju reģistrā, un tā valdes loceklis, kuram pieder visas 4000 uzņēmuma daļas, no kurām katra ir viena eiro vērtībā, ir Oļegs Radčenko. 2014. gadā viņš jau bija iesaistīts divu interneta pakalpojumu sniedzēju kompāniju “Simtel” un “Prolain” savstarpējās cīņās. SIA “Prolain” lielākais īpašnieks bija Oļegs Radčenko, bet SIA “Simtel” vienādās daļās piederēja Oļegam Radčenko un Vadimam Ivanovam. Pēc tam, kad biznesa partneru savstarpējās attiecības sašķobījās,  abas kompānijas vienlaikus sāka piesūtīt rēķinus par interneta pakalpojumiem apmēram pāris tūkstošiem rīdzinieku. Rezultātā pakalpojumu saņēmējiem internets gan bija, taču par to tika prasīts maksāt dubultā. Iedzīvotāji sūdzējās gan Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā, gan Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Arī toreiz klienti saņēma brīdinājumus par interneta atslēgšanu, ja vien līgums netiks pārslēgts. Minēto firmu klienti pat saņēma tik dīvainus vēstījumus, kā, piemēram:  “Mēs lūdzam katru klientu labprātīgi ziedot līdzekļus, lai apmaksātu mūsu firmas parādus. Mēs būsim ļoti pateicīgi, ja katrs klients varētu ziedot mums 50% no viņa ikmēneša abonēšanas maksas.” Likumsakarīgs iznākums bija SPRK 2015. gada janvārī pieņemtais lēmums par SIA “Prolain” un SIA “Simtel” darbības pārtraukšanu elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanā un elektronisko sakaru tīklu nodrošināšanā uz trim gadiem.

Foto: F64

Komentēt.